maandag 31 augustus 2009

MSV Duisburg - Fortuna Düsseldorf 3-0

2. Bundesliga
MSV-Arena
31.08.2009
Toeschouwers: 27.371
Voor aanvang van het seizoen stond deze wedstrijd al met potlood in de agenda geschreven. Het was afwachten wanneer deze wedstrijd gespeeld zou worden. Maandagavond was niet de meest ideale avond. Aangezien de Vuelta (Ronde van Spanje) deze dag ook door mijn woonplaats voorbij zou komen werd er een middagje vrij genomen van het werk. Na de Vuelta gezien te hebben vertrokken we richting Duisburg. Het wedstrijdkaartje had ik afgelopen zaterdag al gekocht aan het stadion toen ik onderweg was naar Leverkusen.

Mijn 3e bezoek aan de MSV-Arena betrof, na eerder MSV Duisburg - Uruguay en Fortuna Düsseldorf - Rot Weiss Essen gezien te hebben, de eerste officiële wedstrijd van MSV Duisburg. Het stadion zat redelijk goed gevuld, al had ik stiekem op een uitverkocht huis gerekend. De fans van Düsseldorf staken met hun gezang er met kop en schouders bovenuit. 90 Minuten lang, en ver na het laatste fluitsignaal bleven de Düsseldorfers hun ploeg toezingen.

In de eerste helft waren de ploegen gelijkwaardig aan elkaar. Düsseldorf kreeg weliswaar de betere mogelijkheden maar kwam toch voor rust op een 1-0 achterstand. Na rust beperkte Düsseldorf zich tot verdedigen en kon MSV Duisburg uitlopen naar een 3-0. De thuisploeg stoomt hiermee door naar de 3e plaats in de 2.Bundesliga en blijft ongeslagen. Promovendus Fortuna Düsseldorf blijft in de middenmoot.
Posted by Picasa