donderdag 4 december 2008

KKS Lech Poznan - Deportivo La Coruña 1-1

UEFA Cup
Stadion Lecha
04.12.2008
Toeschouwers: 20.000
Op een hele goedkope manier kon ik op en neer naar Polen reizen en de wedstrijd Lech Poznan - Deportivo La Coruña bezoeken. Op woensdagavond ging mijn nachttrein van Düsseldorf naar Poznan toe. Aangezien ik een ligplaats had heb ik voldoende nachtrust gehad en kwam ik fit aan in Poznan. Mijn reis zou hier niet stoppen, mijn verblijfplaats voor deze 2 dagen zou het kleine stadje Wolsztyn zijn, wat 80 km van Poznan ligt. 's Avonds zou ik met enkele Poznanfans meereizen naar de wedstrijd in een bus.

Stadion Lecha wordt momenteel omgebouwd voor het EK 2012. Hierdoor zijn 2 lange zijdes al afgebroken (een klein gedeelte staat er nog). Een korte zijde is al bijna klaar en zit het dak er al op. Aan de overzijde zijn de tribunes wel al klaar maar moet het dak er nog opgemonteerd worden. Het stadion zal in de toekomst beschikken over 3 ringen, behalve de korte zijde waar vandaag het dak al op zit zal 2 ringen blijven bezitten. De authentieke lichtmasten van het "oude" stadion zijn helaas al verdwenen. Kunstlicht komt nu van 6 lichtmasten die in het stadion langs het veld staan.

Na 1,5 uur reizen met de bus kwamen we bij het stadion aan. Iedereen moest nog even zijn blaas legen en meteen weer vullen met alcoholische versnaperingen. Tegen 19:00 liepen we dan naar het stadion. De 2 korte zijdes en een klein stukje lange zijde zullen vandaag in gebruik zijn, wat een totale capaciteit van 20.000 betekend. De wedstrijd tegen Deportivo was al wekenlang uitverkocht. Binnen 2 minuten lag de bal al voor het eerst in het doel, Deportivo scoorde de 0-1. Lange tijd kwam Poznan niet van eigen helft af. Uit een van de spaarzame aanvallen in de eerste helft maakte Lech de gelijkmaker kort voor rust. Na de pauze kwam er een feller Poznan het veld op. Er werden verschillende goede kansen gecreëerd maar tot een doelpunt kwam het niet meer. Deportivo wist in de tweede helft weinig meer in te brengen, waardoor het bij een 1-1 gelijkspel bleef.
Posted by Picasa