zondag 14 december 2008

KSV Roeselare - RSC Anderlecht 0-3

Jupiler Pro League
Schiervelde Stadion
14.12.2008
Toeschouwers: 7.500
Na het laatste fluitsignaal in Berchem ben ik de auto ingestapt en meteen naar Roeselare gereden. Ik zou 20 minuten voor aftrap in Roeselare moeten zijn, die tijd had ik ook nodig om mijn auto te parkeren in Roeselare. Het wedstrijdkaartje had ik al via internet besteld en hoefde ik alleen maar af te halen. In Roeselare aangekomen stonden de rijen al dik van auto's om de parkeerplaatsen op te rijden. Ik heb deze meute achter mij gelaten en ben doorgereden. Op de doorgaande weg heb ik aan de zijkant mijn auto geparkeerd. Vijf minuten voor aanvang liep ik het Schierveldestadion binnen.

Vier uiterst verschillende tribunes sieren het stadion. Beetje bij beetje is het stadion in de loop der jaren uitgebreid. De oude staanplaatsen bevinden zich achter het doel evenals het gastenvak, dat deze avond uitverkocht was. De hoofdtribune ligt iets hoger dan het speelveld. Achter het andere doel bevindt zich de nieuwste tribune. Deze zittribune is er neergezet om de licentie van de hoogste klasse te behouden. Het stadion moet procentueel genoeg zitplaatsen bieden in de hoogste klasse. Aan de lange zijde staat weer een staantribune met een klein gedeelte zittribune. Hier staat de harde kern van Roeselare hun songs ten gehore te brengen. Bovenop deze tribune zijn de camerahokjes voor de televisie geplaatst wat deze tribune bijzonder maakt.

David tegen Goliath, de koploper tegen de hekkensluiter oftewel Roeselare - Anderlecht. Vantevoren zouden de kaarten al geschud zijn maar het wedstrijdbeeld zag er anders uit. De beste kansen waren voor Roeselare in de eerste helft. Aan het einde van de eerste helft moest Roeselare verder met 10 man. De doelman haalde Boussoufa als doorgebroken speler onderuit. De 0-0 werd nog gehaald bij rust. Na rust was het Roeselare wederom dat aanvallend spel liet zien, helaas bleven de westvlamingen niet overeind tegen het zwakke Anderlecht. In het laatste kwartier mocht Anderlecht 3x scoren. Mijn terugreis van ruim 2 uur kon beginnen, de dag was geslaagd met 2 nieuwe grounds.
Posted by Picasa