vrijdag 7 november 2008

FC Zwolle - Helmond Sport 0-1

Jupiler League
FC Zwolle Stadion
07.11.2008
Toeschouwers: 4.230
Aangezien een goede bekende weer in het land was, zijn we naar het voor hem nabijgelegen Zwolle gereden. Mijn laatste stadion dat ik in de Jupiler League moest bezoeken was het stadion van FC Zwolle. Bij deze heb ik mijn eerste competitie compleet gemaakt wat betreft stadionbezoeken.

Afgelopen jaren werd hard gewerkt aan het realiseren van een nieuw stadion in Zwolle. 50 Meter van het oude Oosterenk stadion verscheen het nieuwe FC Zwolle Stadion. In het verleden heb ik wel eens voor gesloten poorten van Oosterenk gestaan en vond dat een mooier stadion dan dat er nu staat. Het stadion is zeer steriel, in de "loopgraven" mag niet gewandeld worden. De tribunes zijn in de hoeken verbonden met zogenaamde kantoorruimtes. En het tragische van het hele stadion is het kunstgras. Al met al geen aanwinst voor het Nederlandse stadionlandschap. Het enige opmerkelijke zijn de aparte vorm van de lichtmasten, in de verte lijken het net bouwsteigers met daar aan verbonden wat lampjes.

Vanavond kwam Helmond Sport op bezoek bij de Zwollenaren. Helmond doet het goed in de Jupiler League, eigenlijk is dit al iets van de laatste jaren. Met goalgetter Dirk-Jan Derksen zijn ze dit seizoen verzekerd van enkele doelpunten. De wedstrijd komt maar langzaam op gang. Er ontstaan kleine mogelijkheden voor beide ploegen, tot echte kansen leidt dit niet. Net na rust scoorde Helmond Sport het enige doelpunt van de wedstrijd. Dit leidde tot de eerste thuisnederlaag van FC Zwolle dit seizoen.
Posted by Picasa