zaterdag 27 september 2008

Sporting Lokeren OVL - Cercle Brugge 1-1

Jupiler Pro League
Daknamstadion
27.09.2008
Toeschouwers: 5.593
Op deze zaterdagavond maakte ik de reis naar het in Oost-Vlaanderen gelegen Lokeren. Parkeren werd gedaan in een nabijgelegen woonwijk, wat overigens geen problemen opleverde. Het kaartje had ik enkele uren voor de wedstrijd besteld via internet. Nadat ik mijn uitgeprint PDF bestandje liet zien ontving ik netjes het kaartje dat ik besteld had.

Het Daknamstadion dankt haar naam aan de ligging van het stadion. Daknam was vroeger een apart dorpje maar is inmiddels opgeslokt door grote buur Lokeren. Tientallen jaren geleden was Lokeren enkele malen gastheer voor een Europees duel. FC Barcelona werd zelfs met 2-1 verslagen. Vandaag de dag spelen ze al jaren in de middenmoot mee. De hoofdtribune strekt zich niet geheel uit over de lange zijde, wat de tegenoverliggende tribune wel doet. Deze laatstgenoemde tribune bestaat uit een staanplaatstribune en zittribune, evenals de enige tribune achter een van de doelen. Aan de andere zijde zijn de zo welbekende raclameborden geplaatst.

Cercle Brugge was vorig seizoen een van de verassingen van de Jupiler League. Met fris en aanvallend voetbal deden ze lang mee met de top van België. Op het einde ging het wat minder en kwalificeerden ze zich voor de Intertoto competitie, deze werd afgestaan aan Germinal Beerschot. In de wedstrijd tegen Lokeren had Cercle het betere veldspel en kwam het verdiend op een 0-1 voorsprong. Lokeren maakte net voor rust de gelijkmaker. In de tweede helft bleef hetzelfde wedstrijdbeeld maar het bleef bij 1-1.