zondag 14 september 2008

K. Bocholter VV - Hoogstraten VV 1-1

Derde Klasse B
Damburgstadion
14.09.2008
Toeschouwers: ca. 350
Bocholt ligt net over de grens bij Weert, voor mij dus gezien het dichtsbijzijnde stadion dat ik in Belgie kan bezoeken. Ruim een uur voor aanvang besluit ik om naar Bocholt te rijden. Een kwartier voor tijd kwam ik bij het stadion aan en parkeerde mijn auto op een bijveldje.

Het Damburgstadion ligt op een open plek in Bocholt. Het is even zoeken welke straat je in moet rijden om er te komen. In de Derde Klasse zijn maar weinig stadions kleiner dan dit stadion. Een overdekte zittribune en een kleine overdekte staantribune maken het sportveld tot een stadion. In een van de hoeken staat nog een digitaal scorebord.

Hoogstraten VV is als kampioen van de Vierde Klasse gepromoveerd naar de Derde Klasse. Met enkele ex-prof spelers proberen ze in de Derde Klasse te blijven. In de eerste helft gingen de ploegen gelijk op, beiden creëerden enkele kansen. Na rust had Bocholt het betere van het spel, een kwartier voor tijd resulteerde dit in de 1-0. Na dit doelpunt hing het tweede doelpunt in de lucht, 1x werd de paal geraakt en in de slotminuut, toen de keeper van Hoogstraten mee naar voren was bij een hoekschop, werd er voor open doel gemist, de bal belandde wederom op de paal. Diep in blessuretijd zette Hoogstraten nog aan, de bal werd knap in de lange hoek geplaatst en de eindstand 1-1 stond op het scorebord.

Posted by Picasa