woensdag 16 september 2009

SVA Bad Hersfeld - Hünfelder SV 1-1

Hessenliga
Sportplatz Asbach
16.09.2009
Toeschouwers: 700
Op de heenweg richting Praag konden we deze wedstrijd in Asbach, gemeente Bad Hersfeld, meepakken. Met de eerste drive-in kassa die ik meegemaakt heb zet ik mijn auto neer op de parkeerplaats achter het "stadion". Met mijn raamp open vraag ik om een parkeerticket waarop ik als antwoord krijg dat het parkeren gratis is en ik een wedstrijdkaartje bij deze beste man moest kopen.

In het dorpje Asbach in het oosten van het Bundesland Hessen bevindt zich deze sportplatz. Blikvanger is de tribune achter het doel. Deze bestaat uit 2 afzonderlijke overdekte zittribunes, een laaggelegen en een hoger gelegen tribuns. De toeschouwers op deze laatst genoemde tribune moesten tijdens de wedstrijd enkele malen wegduiken na een schot op doel. Aan beide lange zijden zijn enkele "stehstufen", achter het andere doel bevinden zich enkele "stehstufen" meer met daarop enkele houten bankjes en een enkele parasol.
Aangezien Hünfeld slechts enkele kilometers van Bad Hersfeld ligt betrof het vandaag om een Osthessen derby. SV Asbach Bad hersfeld is deze zomer gepromoveerd, tegenstander Hünfelder SV deed deze zelfde stap omhoog een jaar eerder. Volledig verdiend kwamen de gasten op een 0-1 voorsprong. Omdat Hünfelder SV verzuimde om de voorsprong uit te bouwen kwam de thuisploeg in blessuretijd op gelijke hoogte. Na de wedstrijd gingen we verder naar het Oost-Duitse Weimar waar we de nacht zouden doorbrengen.

Posted by Picasa