zaterdag 17 januari 2009

FC M. Brussels - KV Red Star Waasland 2-0

EXQI League
Edmond Machtens-Stadion
17.01.2009
Toeschouwers: 1.500
Op 30 augustus 2008 bezocht ik de heenwedstrijd in Sint Niklaas waar Waasland met 2-1 te sterk was voor FC Brussels. Vandaag was de terugwedstrijd, wat overigens niet gepland was dat ik er ook heen zou gaan. De reis verliep voorspoedig, in tegenstelling tot afgelopen dinsdag was er geen file op de ring van Brussel. Mijn auto kon ik vrij dicht bij het stadion parkeren.

Het stadion is vernoemd naar de oud-burgemeester van Molenbeek, tevens ook erelid van de club. Achter het doel is de staantribune voor de uitsupporters. Langs de lange zijde staan twee grote overdekte zittribunes. Helaas zat ik op de tribune van waar ik de flatgebouwen achter de staantribune niet kon zien, wat voor een mooi uitzicht had gezorgd. Achter het andere doel staan enkel en alleen reclameborden. Het is na de Bosuil het grootste stadion van de EXQI-League

De twee clubs ontlopen elkaar nauwelijks op de ranglijst. Helaas daalde het niveau van vanavond naar het niveau dat een half jaar geleden ook in de heenwedstrijd gehaald werd. FC Brussels had het beste van het spel en kwam al vrij vroeg op een 1-0 voorsprong, dit herhaalde zich ook in de tweede helft. Na de 2-0 moest Waasland al snel met 10 man verder, hierdoor waren alle kansen op een resultaat verkeken voor Waasland.
Posted by Picasa