zondag 5 april 2009

Vitesse - De Graafschap 0-0

Eredivisie
Gelredome
05.04.2009
Toeschouwers: 19.610
Aangezien ik nog geen foto's van het Gelredome had en vandaag in Arnhem was, was dit een uitgelezen mogelijkheid om het Gelredome weer eens te bezoeken. Vanuit het station gaan er gratis bussen naar het stadion. Ruim voor de aftrap stond ik mijn eerste foto's te maken van de buitenzijde.

Persoonlijk vind ik het Gelredome een van de meest lelijke stadions van Nederland. Van de buitenkant lijkt het een grote fabriek. Aan de buitenzijde van het stadion hing een groot spandoek met daarop: Het grootste theater van Nederland. Ik kon deze tekst alleen maar beamen. De binnenzijde met zijn dichte hoeken deed mijn hart ook niet sneller kloppen.

De superboeren uit Doetinchem waren vandaag te gast in het Gelredome, op papier een derby. Met de laatste derby nog in mijn hoofd (Hallescher FC - Magdeburg) stapte ik het Gelredome binnen. Geen enkele verwachting werd voldaan. De sfeer van beide zijden was ver beneden maat, en laten we het nog maar niet over het getoonde veldspel tonen. Eindstand 0-0
Posted by Picasa