zaterdag 11 april 2009

VFR Wormatia 08 Worms - Rot Weiss Essen 1-0

Regionalliga West
Wormatia-Stadion
11.04.2009
Toeschouwers: 2.477
Na een kleine 3 uur rijden neem ik de afslag Worms op de A61, de Autobahn die ik in Venlo al ben opgegaan. Vanuit de Bundesstrasse richting het centrum zie ik de lichtmasten van het Wormatia-Stadion al in de verte, niet veel later vertelden de borden me hoe ik exact bij het stadion diende te komen. De auto werd geparkeerd aan de tegenoverliggende woonwijk.

Het meest kenmerkende aan dit stadion is de overdekte hoofdtribune. Doordat er een renovatie van het stadion heeft plaatsgevonden heeft deze tribune nieuwe zitjes gekregen in de clubkleuren met als tekst de stadsnaam. De korte zijden zijn momenteel afgesloten voor het publiek, wat de capaciteit vandaag de dag brengt op ruim 5.000. Het stadion was vandaag de helft gevuld.

Wormatia Worms heeft nog maar 1 thuiswedstrijd gewonnen en staat in de onderste regionen van de Regionalliga West. Essen begon het seizoen voortvarend en deed mee met de bovenste plaatsen, de laatste weken druipt de ploeg uit het Ruhrgebiet langzaam af naar de middenmoot. Essen begon het sterkste aan de wedstrijd en kreeg enkele flinke kansen. Zeven minuten voor het rustsignaal moest Essen verder spelen met 10 man. Ook in de tweede helft kreeg Essen de grotere kansen maar een kwartier voor tijd kwam Worms op een 1-0 voorsprong uit een uitstekend genomen vrije trap. De tweede thuisoverwinning werd vanmiddag gevierd, al was de stadionspeaker ervan overtuigd dat het 1-1 was geworden.
Posted by Picasa