zondag 22 augustus 2010

SV Schermbeck - SC Westfalia Herne 1-3


NRW-Liga
Volksbank-Arena
22.08.2010
Toeschouwers: 336
Een van de dichterbijgelegen clubs uit de NRW Liga, SV Schermbeck, had ik nog niet bezocht. Na een ritje van een klein uur, via Wesel, kwam ik aan in Schermbeck. Bij, wat mij leek, de hoofdingang kocht ik een kaartje, al snel kwam ik erachter dat het hier om het uitvak betrof. Na nog een andere kassa gehad te hebben, was de derde kassa de juiste voor de tribune die ik in gedachten had.

De laatste jaren heeft SV Schermbeck het stadionnetje grondig verbouwd.
Aan de lange zijde, waar ik plaatsnam, zijn de graswallen omgebouwd tot een degelijke staantribune. De andere lange zijde bestaat uit een overdekte tribune met in het midden zitplaatsen en aan de buitenkant de staanplaatsen.

De 336 betalende toeschouwers zagen al in het begin van de wedstrijd dat de gasten uit Herne het betere van het spel had. Pas in de 36e minuut was dit verschil op het scorebord zichtbaar. Na rust verdubbelde Herne de voorsprong. Een kwartier voor tijd leek de spanning terug te komen door de aansluitingstreffer maar 2 minuten na deze treffer maakte Herne een einde aan alle twijfels en scoorde verdiend de 1-3. Opvallend was de aanwezigheid van 2 Rot-Weiss Essen supporters die niet bij hun club in Velbert aanwezig waren omdat ze al teveel alcohol op hadden om die reis te ondernemen.
Posted by Picasa