zaterdag 21 augustus 2010

SC Paderborn 07 - FC Erzgebirge Aue 0-1


2. Bundesliga
Energie Team Arena
21.08.2010
Toeschouwers: 6.166
De eerste speeldag van de 2. Bundesliga bracht me bij Paderborn. Met een NRW-Ticket op zak vertrok ik met de trein richting Paderborn. Na een kleine 3 uur kom ik aan op Paderborn Hbf. Aangezien ik nog wat tijd over had ben ik eerst naar het centrum gelopen om wat foto's te schieten. Vanuit het station nam ik de bus naar het stadion, liggend aan de rand van Paderborn.

De bouw van het stadion liep een vertraging van 2 jaar op na protesten van omwonenden. In augustus 2008 kon het stadion dan uiteindelijk geopend worden. Spectaculair is het allerminst en doet denken aan de "Nederlandse bouwstijl" Het stadion is in zijn geheel overdekt, bezit een gracht en wat afwijkt van de "Nederlandse bouwstijl" zijn de staanplaatsen achter het doel.

Mijn eerste kennismaking met de stad Paderborn dateert uit de tijd dat Paderborn nog Regionalliga speelde in het Hermann-Löns Stadion. De tweede kennismaking verliep allesbehalve soepel. Bij de ingang moest ik van de dienstdoende steward mijn "eenvoudige" camera inleveren. Na een minutenlange discussie verwees de steward mij naar de Geschäffstelle. Daar wederom mijn beklag gedaan maar helaas weer zonder succes, ik moest de camera achterlaten. De commercie heeft ook in Paderborn de overhand!
Er werd ook nog een wedstrijd gespeeld deze middag. Mijn sympathie ging voor de wedstrijd al uit naar de voormalig Oost-Duitsers, na de strubbelingen eerder op de middag werd deze sympathie alleen maar gesterkt. Tot grote opluchting scoorde Aue in blessuretijd de 0-1!
Posted by Picasa