zaterdag 2 februari 2008

Norwich City FC - Preston North End 1-0

Championship
Carrow Road
02.02.2008
Toeschouwers: 24.092
Om het carnaval even te ontvluchten besluit ik om dit weekend naar Norwich af te reizen. Met de boot vanuit Hoek van Holland kom ik omstreeks 21:00 uur plaatselijke tijd aan in Harwich. Hier zal ik de nacht ook blijven in een B&B hotel. De volgende ochtend neem ik de trein naar Norwich, onderweg passeren we nog Ipswich. In Norwich aangekomen laat ik de bagage achter in mijn hotel en loop naar Carrow Road.

Ik ken Norwich nog van de europacup wedstrijden tegen Vitesse begin jaren '90. De club speelt inmiddels op het een na hoogste plan in Engeland. Het stadion straalt een typisch Engelse sfeer uit. In het stadion aangekomen bestaan alleen de lange zijden uit 1 ring. The Jarrold Stand waar ik plaatsneem loopt hoger door dan zijn tegenoverliggende tribune.

Norwich en Preston maken er een gelijkwaardige wedstrijd van. De sfeer op de tribunes is niet bijster goed. Het schijnt wel dat Norwich het oudste supporters nummer heeft van Engeland: "On the ball". In de laatste minuut van de wedstrijd zorgt Russel ervoor dat Norwich met 1-0 wint.
Posted by Picasa